داروهای مراقبتی پوست

معرفی بهترین قرص سفید کننده پوست

عامل تیره شدن پوست چیست؟

اکثر مشکلات رنگ پوست به ملانین مربوط می‌شود. به عنوان مثال لک‌های تیره ناشی از نور خورشید و ملاسما به دلیل تجمع ملانین اضافی در پوست ایجاد می‌شود. همچنین هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که پس از ملتهب شدن پوست، ملانین بیش از حد تولید یا توزیع شود. کک و مک نیز اغلب عامل ژنتیکی دارد و در آن سلول‌های پوست حاوی ملانین زیادی هستند. حال پرسش این است که با استفاده از قرص سفید کننده پوست قوی چگونه می‌توان رنگ پوست را روشن‌تر کرد؟

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا به شما کمک می‌کند تا لک‌های تیره روی پوست خود را کمرنگ‌تر کرده و رنگ نقاط به جا مانده از جوش را کاهش دهید. قرص پیگمنتا درمکس از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی محافظت کرده و همزمان در کاهش چین و چروک‌های صورت نیز تاثیر دارد. به عنوان قرص سفید کننده پوست سبزه و همچنین قرص روشن کننده پوست می‌توانید از این مکمل استفاده کنید.

دیگر مزیت قابل توجه کپسول پیگمنتا این است که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، در تحریک تولید کلاژن و جوان‌سازی پوست نقش دارد و مانع از افتادگی پوست می‌شود. استفاده از قرص pigmenta برای افرادی مناسب است که می‌خواهند:

  • پوست روشن‎‌تری داشته باشند.
  • لکه‌های پوستی را از بین ببرند.
  • و تولید کلاژن را در پوست خود افزایش دهند تا از پیری زودرس پوست ممانعت به عمل آید.

شاید بپرسید مگر چه ترکیباتی در قرص پیگمنتا وجود دارد که به عنوان بهترین قرص سفید کننده پوست مطرح می‌شود؟

در این قرص سفید کننده پوست قوی دو نوع ویتامین وجود دارد: ویتامین سی و E. ال گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که خواص ضد پیری برای پوست داشته و در برابر رادیکال‌های آزاد از پوست محافظت به عمل می‌آورد تا دچار آسیب نشود. از دیگر ترکیبات موجود در کپسول پیگمنتا به آلفا لیپوئیک اسید می‌توان اشاره کرد که آن هم دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می‌تواند التهاب را کاهش دهد و تولید کلاژن را در پوست بهبود بخشد.

عصاره دانه انگور هم در این قرص سفید کننده پوست وجود دارد که با داشتن اثرات آنتی اکسیدانی به حذف لک‌های تیره روی پوست کمک کرده و در درخشندگی و روشن کردن پوست موثر است.

نحوه مصرف قرص سفید کننده پوست پیگمنتا

پیگمنتا قرص سفید کننده پوست سبزه است؛ نه به این معنا که رنگ پوست سبزه را کاملا سفید کند بلکه به این معنا که با کاهش لک‌های تیره روی پوست چند درجه رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. قرص روشن کننده پوست پیگمنتا را روزانه ۲ عدد همراه با غذا و یک لیوان آب باید مورد استفاده قرار گیرد.

پیگمنتا معمولا عارضه جانبی خاصی ندارد اما در برخی از افراد ممکن است باعث عوارض گوارشی شود. اما اگر این کپسول را در کنار وعده‌های غذایی خود میل کنید، احتمال بروز عوارض گوارشی به حداقل خواهد رسید. پس بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا همراه با وعده‌های غذایی است.

نکته دیگر آنکه کودکان و افرادی که داروهای رقیق کننده پوست استفاده می‌کنند نباید قرص سفید کننده پوست پیگمنتا را استفاده کنند.

دیگر روش‌های روشن کردن پوست

بهترین قرص سفید کننده پوست یعنی پیگمنتا را به شما معرفی کردیم. اما برای روشن کردن رنگ پوست راهکارهای دیگری هم وجود دارد. قبل از اینکه به فکر روشن کردن پوست خود باشید در درجه اول باید از تیره شدن پوست خود ممانعت به عمل آورید. بنابراین اقدامات زیر را انجام دهید:

ضد آفتاب بزنید

بسیاری از مشکلات پوستی مانند لک‌های تیره و لک‌های ناشی از افزایش سن، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا همان اشعه UV تشدید می‌شوند. اشعه ماورا بنفش رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند و در این صورت ملانین تحریک می‌شود. با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سطح ملانین در پوست رنگ پوست رو به تیره شدن می‌رود.

پس برای جلوگیری از تیره شدن پوست لازم است برای خرید کرم ضد آفتاب اقدام کنید. ضد آفتابی بخرید که حداقل SPF آن معادل ۳۰ باشد تا محافظت مناسبی از پوست شما به عمل آورد. همچنین جهت محافظت بیشتر در برابر اشعه مضر خورشید استفاده از کلاه و عینک آفتابی نیز پیشنهاد می‌شود.

پوست خود را به طور منظم لایه برداری کنید

کراتینوسیت ها که سلول‌های اصلی روی پوست هستند، در لایه بالایی روی اپیدرم قرار داشته و هر ۴ بار یکبار تجدید می‌شوند. بدون لایه برداری منظم سلول‌های مرده روی پوست افزایش یافته و رنگ پوست رو به تیرگی می‌رود. لایه بردارهای شیمیایی حاوی مواد روشن کننده پوست مانند اسیدهای بتا هیدروکسی می‌توانند به عمق پوست نفوذ کرده و به رفع لک‌های سرسخت کمک کنند.

از محصولات روشن کننده پوست استفاده کنید

در کنار قرص سفید کننده پوست پیگمنتا می‌توانید از محصولات روشن کننده پوست نیز استفاده کنید. استفاده از این محصولات را در روتین پوستی خود قرار دهید. مطمئن شوید محصولی که به عنوان روشن کننده پوست انتخاب کرده‌اید، حاوی یکی از ترکیبات زیر باشد:

  • اسید آزلائیک
  • آربوتین
  • اسید کوجیک
  • اسید لاکتیک
  • نیاسینامید
  • و عصاره‌های گیاهی مثل توت و مرکبات (به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی)

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید

علاوه بر اینکه قرص سفید کننده پوست پیگمنتا را مورد استفاده قرار می‌دهید، سعی کنید مصرف مواد غذایی آنتی اکسیدانی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند اثر مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی نمایند. مصرف خوراکی‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • انواع توت مثل توت فرنگی و بلوبری
  • انواع مرکبات مثل پرتقال و لیمو

کلیه مواد غذایی که حاوی ویتامین سی هستند در روشن کردن رنگ پوست می‌توانند موثر واقع شوند.

به منظور کمک به روشن کردن رنگ پوست از لیزر درمانی و میکرودرم ابریژن نیز می‌توان بهره گرفت که زیر نظر متخصص باید صورت گیرند.

کلام پایانی

در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به معرفی بهترین قرص سفید کننده پوست یعنی کپسول پیگمنتا پرداختیم. این مکمل را به عنوان قرص سفید کننده دائمی صورت استفاده کرده و بهبود رنگ پوست خود را تجربه کنید. برای خرید قرص پیگمنتا می‌توانید از داروخانه آنلاین مثبت سبز اقدام نمایید. همچنین سوالات خود را پیرامون این مکمل در کامنت‌ها می‌توانید از ما بپرسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *